Přeskočit na obsah

Firemní styl AC Drinks

  • od

Vytvořil vizuální identitu pro obchod s whisky a vínem.

logo
vizitky
etikety
tašky
leták
web

V současné době AC Drinks buduje provozovnu v ulici Lužická na pražských Vinohradech. Nabídne Vám prvotřídní stáčená vína z Moravy nebo možnost výběru z široké škály vín lahvových. Na své si zde přijdou i milovníci kvalitních blended a single malt whisky či whiskey. Jak jsem zjistil během studia této problematiky při tvorbě identity, rozdíl mezi whiskey a whisky tkví v rozdílnosti místa původu destilátu. Whiskey pochází primárně z Irska a Ameriky, zatímco Whisky ze Skotska či Kanady.

Základním stavebním kamenem korporátní identity je logo. Jelikož celý název firmy zní AC Drinks whisky&wine a zrání v dubových sudech není jen doménou whisky, nýbrž i některých druhů vín, nalezl jsem v tomto průsečík obou zmíněných lihovin, primárních artiklů firmy a pracoval s motivem dubového sudu při tvorbě loga. Do loga se promítl coby půdorys kruhového tvaru se zlatou linkou po obvodu. Linka vytváří asociaci obruče, jenž dubová prkna sudu svírá a zaručuje jeho soudržnost, potažmo i soudržnost mé kompozice. Vnitřek kruhu vyplňuje název firmy stylizovaným písmem anglosaského původu. Je odvozeno od písma Grantham z dílny Paula Lloyda a odkazuje ke kořenům výroby whisky, která je prvořadým artiklem firmy AC Drinks. Z loga jsou odvozené firemní barvy – kontrast černé a bílé, doplněné zlatou (CMYK 7/35/88/18, RGB 204/153/51, PANTONE 131 C), barvu vyzrálé whisky či ječmene, ze kterého se whisky vyrábí,  ale i vznešenosti, bohatství a luxusu, protože koupě single malt whisky za několik tisíc korun je požitek, který má k luxusu beze sporu minimálně velmi blízko. Logo výborně funguje i ve verzi pro černobílý tisk bez zlaté, což mimo jiné demonstruji v logomanuálu, který jsem k logu vypracoval.

Součástí firemní identity jsou vizitky, které jsou řešené minimalisticky. Jejich kouzlo a důvod, proč je ve štosu dalších vizitek nepřehlédnete, spočívá v tom, že jsou řešené nikoliv ve standardním formátu 9x5cm, ale 5x9cm, čili “na stojáka”, což je v našich poměrech méně obvyklá varianta. Mimo to jsou díky zlatému pozadí velmi výrazné. V centrální kompozici je umístěné logo, doplněné o kontaktní údaje a webovou adresu e-shopu v horní části vizitky, na němž v současné době ještě stále pracuji. Realizované musely být nízkorozpočtově na 300g/m2 matný křídový papír, tak aby nebylo příliš finančně nákladné přikládat je zákazníkům ke každému nákupu.

Také jsem graficky zpracoval papírové tašky, ve kterých si budou spokojení zákazníci odnášet své “sedmičky” vína, popřípadě jiné lahve s lihovinami a destiláty dle vlastních preferencí. Podoba tašek je minimalistická a je v zásadě odvozena od vizální formy vizitek.

Vytvořil jsem samolepící viněty na lahve pěti základních druhů stáčeného vína, které obchod nabízí. Ty budou v budoucnu doplněné o další tři odrůdy vína sezónního. Momentální nabídka vín bude aktualizována pod čísly 1 až 8, na lihovým fixem popisovatelné ceduli realizované z bombírovaného smaltu. Čísla na ceduli budou synchronizované s číselným označením na samolepkách kruhového tvaru, jež ponesou pípy daných sudových vín.

Další částí firemní identity jsou cedule na provozovnu a vývěsní štít, k nimž jsem vytvořil 3D vizualizaci pro ilustraci a lepší představu jejich situování na provozovně. Cedule tvoří dva díly, přičemž delší z nich má 294x46cm a kratší rozměry zhruba třetinové, tj. 88×46cm  Delší cedule, na pravé straně od vchodu je alespoň částečně umístěna v úrovni očí, tak jak to okolnosti dovolovaly a slouží jako označení provozovny a poutač. Malá pak obsahuje doplňující údaje, otevírací dobu a stylizovanou ruku, jejíž prst směřuje na vchodové dveře. Obě cedule odpovídají základnímu schématu firemních barev a písma. Byly realizované formou olištovaných sendvičových desek s jádrem s polyuretanu a krycími foliemi z hliníku, kvůli jejich vynikajícím vlastnostem a dobré odolnosti. Potisk je z přední strany řešen samolepkou s laminací. Dvě cedule vývěsního štítu, na kterých je logo AC Drinks, byly zhotoveny z bombírovaného smaltu, přičemž půlkruhová konstrukce čtvercového průřezu se dvěma úchyty byla manuálně zhotovena z kovu.Navrhl jsem také drobné orientační cedulky do interiéru. V provozovně bylo třeba rozlišit komerční prostory od soukromých. Graficky jsem zpracoval cedulku “Privát”, která byla umístěna na vstupní dveře do nekomerčních prostor. Dále bylo třeba vytvořit navigační ceduli “Vinotéka” pro lepší orientaci v prostoru provozovny. Oba návrhy cedulí jsem nechal zhmotnit z bombírovaného smaltu, aby podtrhla a zároveň dokreslila nádech historické atmosféry v obchodě.